ABaDe"08

Der Akademische Besuch Malaysia-Deutschland 2008 or known as (ABaDe'08) is an International Academic Visit Program that was organised by the THIRD LANGUAGE DEPARTMENT CENTRE FOR MODERN LANGUAGES AND HUMAN SCIENCES (CMLHS) UNIVERSITI MALAYSIA PAHANG.

CMLHS

The Centre for Modern Languages and Human Sciences (CMLHS)is a hub for enhancing language, communication and human development skills for students as well as for external clients.To support the aim of UMP in producing graduates who excel in all effective elements, CMLHS plays a significant role in training the students in the Soft Skills.

Recyling Campaign By Secretariat of ABaDe'08


"Recycling Campaign" yang bertemakan "Hungry Green Dumspter" merupakan satu program yang telah dianjurkan oleh Sekretariat ABaDe'08 Universiti Malaysia Pahang.
Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran betapa pentingnya penjagaan alam sekitar kita yang semakin hari semakin membimbangkan.Selain daripada itu,inisiatif program ini dijalankan adalah sebagai salah satu usaha Sekretariat ABaDe'08 dalam menjana kewangan untuk merealisasikan program lawatan akademik ke Jerman.

Sebagai salah sebuah IPTA yang berteraskan kejuruteraan,pihak mahasiswa UMP telah mengorak langkah dengan program-program bermanfaat seperti ini.Objektif program lawatan ini diadakan adalah untuk menjadi platform bagi mahasiswa untuk berkongsi pelbagai cabang ilmu khususnya kejuruteraan ,teknologi,pembudayaan kemahiran sahsiah,insaniah dan pendidikan sebagai asas pembangunan modal insan yang dipraktikkan oleh masyarakat di Jerman.

Program kitar semula ini telah pun berlangsung pada pertengahan bulan Februari yang lepas dan diharapkan agar program ini akan mendapat sokongan daripada warga UMP dalam merealisasikan lawatan antarabangsa ini demi menaikkan nama UMP di peringkat antarabangsa.

0 comments:

Post a Comment